Puckse is ff weg...

Heerlijk warm...oerwoud wandeling...

Gisteravond hebben we hier op de lodge gegeten, nog aan het zwembad gelegen ervoor....
Daarna heb ik tot half 11 zitten lezen op mijn ´terrasje´.....vannacht een wind vaak wakker, maar heerlijk uitgerust.... er zit hier nog een groep Nederlanders....
En dan ´s morgens op je ´terrasje´ zitten en dan 3 eekhoorntjes in de boom voor je zien en bakkie koffie....genot tot over je oren hihihi.....

Na het ontbijt gaat iedereen behalve Jos en Theo mee de bus in om een fikse wandeling in het oerwoud te maken met vulkanen, die actief zijn. Ze zijn heet en bubbelen...het is een hele klim af en toe, dus wederom petje af voor onze Dora!!! Met stok en al. Gisteren heb ik wat foto´s erop gezet vandaag maar niet!
Want het is nu 2 uur in de middag, bloedje heet en ik wil heel lekker aan het zwembad gaan liggen met een lekker smoothie....
We hebben ook veel gelachen onderweg in het oerwoud. Iedereen doet gezellig mee! Ook elkaar helpen bij de lastige stukken, want de wortels van de bomen groeien over de paden heen, soms klein riviertje over. Davor, onze reisleider weet ontzettend veel te vertellen over van alles. Geweldig!
Vandaag heb ik niet zoveel te melden alleen dat de wandeling weer super was en veel lachen.....

Ik ga nu lekker genieten van het zwembad maar wilde jullie eerst even een teken van leven geven. O en ik moest even alle e-mail adressen opschrijven en mailen van de groep zodat we foto´s kunnen uitwisselen....

Knuffies en Kussies....
Jullie Puckske....

xxxxxxxxx

Hangbruggen

De avond voor de hangbruggen zaten we in La Fortuna bij de vulkaan, fantastiche lodges dus veel 'fortuna' haha....
Na het eten nog aan de bar gaan hangen en wat laat gaan slapen ahum....

Volgende dag gingen we een wandeling in het oerwoud maken over hangbruggen. Het was heel hoog en erg mooi. Er staan wat fotos op maar de zon valt hier op het scherm dus kan die ene die zo hoog is niet zo snel vinden. We hebben het echt top gehad en veel gelachen, hele klim ook. Theo kon niet mee vanwege longemfyseem, Jos vanwege het lopen en Karin met haar hoogtevrees....Dora is een held, loopt ook met stok maar deed mee aan Canopy en hangbruggen...top hoor. O ja en er staat ook een foto op van de penisboom, whahahaha.....voor de dames, we mochten ze alleen niet plukken van Davor, flauw he.....Daarna gingen we het dorpie in en kwam er een jongen langs lopen die me een zoen op de wang gaf....hahaha kreeg er een kleur van....maar goed.....daarna ff bij Ina en Gerda, koffie en wijntje drinken om vervolgens ff te rusten op bed ;)))....

In de avond naar het dorpie en aten we in een leuk tent....heerlijk pasta met zalm gegeten, alsof er een engeltje over je toch piest!!!
Die jongens in dat restaurant hadden egen Davor gezegd: wie is dat. Hij: ach ze is oud hahahaha. En bedankt zei ik!!! Zei hij: ze zeiden nou het is wel een lekker ding. Zo dat streelt weer ego. Eenmaal terug zitten we met zijn vieren aan de bar: Ina, Gerda, Davor en ik had 1 van die obers gezegd: is mijn schatje er....was ik dus....whahahahaha zegt Ina: is te jong....ik: doet geen pijn.....nog meer gelachen daarna. Ina naar bed want ze is nog verkouden. Wij met zijn 3en nog ff aan de Mojito....daarna slapen....

Vandaag weer verder en in dorp gegeten. Het is hier droger en nog warmer, we hebben een zwembad en ik ga nu dus echt ff naar het zwembad.....dus bye bye...asta la vista!!!

Liefs Puck

Love u....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Gisteravond en vandaag boottocht en canopy

Gisteravond bij het eten zoooooooooooo gelachen, Jos vertelde mop dat een half dove man tegen de dokter zei ik hoor maar half. De dokter zegt ga maar in de hoek staan en zei 88 en de man zegt 44....ik lachen. En Thea zegt ik snap hem niet....iedereen in een deuk, de anderen kwamen bij onze tafel zitten en vroegen om de mop, nog 3 keer hoorden we: ik snap hem ook niet. Tranen lachen. Thea zei steeds dat ik moest stoppen met lachen ooo mijn buik.
Ineens was iedereen weg. Ina was verkouden en ook naar bed, hebben Gerda en ik nog een glaasje wijn genomen en vreselijk zitten bomen....zo ik voelde hem wel. Medicijnen zijn op, af en toe nog hoestje....Toen naar bed....

Poef in de morgen feestttttttttttttttttttttt.....ja hoor bloed all over the place, het vrouwenkwaaltje en ik ben de enigste in de groep die dat nog kan hebben whahahaha.....

Wel krampen maar ja helaas. We gingen een boottocht op de rivier doen en het was prachtig weer, ben ook verbrand....we zagen, leguanen, apies, kaaiman en vele vogels.....Daarna wat drinken daar en naar de bakker, broodjes halen.....want jaaaaaaaaaaaaaaaaa we gingen Canopy doen. Wat is Canopy, dat ik dat je in de jungle hoog in de bomen hangt en daar via een kabel baan van platvorm naar platvorm gaat. Doodeng voor de hoogtevrees maar ik heb het gedaan!!! Geweldig.....We gingen met zijn 10en en het was super....2x over de river heel hoog en de rest hoog in de bomen. De 2 meiden en jongen die ons hielpen waren zo leuk en wisten heel snel de namen en waren vrolijk en enthousiast....wat een uitzicht.....de jongen vond dat ik mooie ogen had en zat te flirten het was ook net een aap. Hij leek op Freddy Murphy....
Ik hielp Jos want we moesten ook wel eens naar een platform lopen en dan was het glad. Toen kwam die jongen en zei: Peter...ik zei: Nee dat is Jos, mijn toyboy, Iedereen weer in een deuk. En Jos zei: Nou Puck was dat maar waar!!! hahahaha....Toen gingen we met een lange kabelbaan maar ik bleef met de handschoen hangen omdat ze heel hard gingen zwieren met de kabel en toen kwam die jongen me halen, ik moest tussen zijn benen en zo nam hij me mee......toen had Dora gezegd: Daar zat ze op te wachten, deed ze expres....ik zei toen tegen die jongen: Zo nu heb ik 2 toyboys....haha ik kreeg van hem ook een grote knuf en kus toen we weggingen.....Dit was een zo geweldig dat het niet meer stuk kan....

Ik geniet met volle teugen!!!

Nu zitten we in een lodge in La Fortuna met uitkijk op een vulkaan in allemaal huisjes, zooooooooo mooi uitzicht, groot en de badkamer is een balzaal.....
Ik ga nu douchen dan ben ik op tijd klaar om met de dames te gaan eten....

O ja Costericanen oordelen en veroordelen niet dat is hier zo mooi, kunnen veel mensen nog wat van leren....

Ik ben megablij met deze dag, de vakantie en de mensen om me heen. Ookal mis ik jullie daar wel, ook de lol op het werk....enne Mona nogmaals sterkte met je knie, blij dat de operatie gelukt is...

Heb een paar foto´s erop gezet, je mag hier niet langer dan 20 min. erachter want er zijn maar 2 computers en meerdere mensen willen....

Veel liefs en hopelijk morgen meer.....

Puck

ps Niels, je had echt met Tante Puck mee moeten gaan, met al die mooie dieren....Heb je de Leguaan gezien die ik aan het aaien ben?

Regen, snorkelen, mooi weer en lol!

Ik heb hier alleen wifi en kan alleen via foon want e-reader waarmee ik niet op t blog kom! Gister regende t weer kei en kei hard maar iedereen wilde toch wel met de boot! De bootman zei we wachten deze bui af en dan is t droog zo gezegd zo gedaan midden op t water begon t te storten wederom hup zeil over ons heen! Was wel lachen want dan komt de gezelligheid los! Toen zagen we dolfijnen zo leuk om te zien! De schipper vertelde dat ze alleen jumpen om te communiceren zegt Annie: dat doet Jos ook altijd want ik heb een eenspersoonsbed! Iedereen lachen. Zijn ook schatten uit Maastricht met humor. Jos heeft erge last vd knieen en loopt daardoor wat moeilijk! Daarna gingen we koffie drinken op 1 vd eilanden waar we ook zouden lunchen. We gingen met de boot de zee op en hup de boot af om te snorkelen WAUW ik heb in Egypte gesnorkeld maar zo midden op zee is t prachtig! Het was alweer heel lang droog. Toen eten lekker visje om je vingers bij af te likken! De dames hadden kreeft en de visser kwam ze helpen met de pootjes en maakte grapjes dus ik moest zo hard lachen dat hij nog harder lachte ach wat genieten...toen gingen we nog de buschbusch in en zagen we een giftkikker en een krokodil. Ik hielp Jos met lopen op de ongelijke stukken hij zei: Je bent de charmantste in t gezelschap maar zij zien er ook altijd door een ringetje te halen uit. Terugweg hielpen Ina en ik hem samen vond hij super. Richting huis regen en weer onder t zeil dit x waren mijn billen niet nat hahaha! Toen moesten we snel douchen en zouden we op een ander eiland gaan eten. Ik had mooi nieuw sexy (is t wel eigenlijk) zegt Davor: wat zie je er mooi uit mag ik met jouw dansen? We gingen met de boot mee ik op de hakken dus Jos nu mij vast houden en complimenten maken :-). We zaten op een terras over de zee super en weer lekker eten top avond zitten we op de boot terug en bij t aanmeren zegt Ina: ze gooien de ballen eruit en rammen maar! Weer in een deuk natuurlijk, bij supermarkt drinken gehaald en zaten we met Ina, Gerda, Davor, Karin en Rinie boven op t terras te drinken dus werd laat naar bed en vroeg op! Vanmorgen weer met de boot naar Panama! Lekker weer was t! Weer over de grens lopen naar Costa Rica waar we met de bus naar een bananenplantage gingen mooi om te zien alleen domme doos kreeg ik stuk ijzer rekje op mijn voet ff onder de koude kraan en zwelling is weg (nu snap ik de koude douche van mannen beter whahaha) was eindje rijden maar we zijn nu bij een lodge dat super mooi is van een belg midden in de buschbusch net gewandeld erin 2 ,5 uur ook Jos geholpen en nu kan ik alleen nog geen fotos plaatsen! Tot morgen xxxxxxxxx Puck

Stortregen geen boottocht maar...

Gisteren wilden we met de boot mee maar t weer dacht: no way josé. Het stortregende dus na t ontbijt allemaal op t terras koffie aan t drinken en besluiten wat te doen! Regen ging wat over maar geen zon maar heerlijk warm. Dus besloten Gerda, Ina en ik maar te gaan fietsen op t eiland om de hoek van t hotel kon je een fiets huren zo gezegd zo gedaan en de jongen die de fietsen verhuurde heette Antoiné hij zei waar we heen moesten fietsen en zei je kan bij de apotheek wel een kaart voor t eiland kopen (ja stom logisch dat je dat daar kan kopen) hij moest mij nog geld terug geven maar kon dat niet wisselen en ging dat bij de apotheek doen en kocht gelijk een kaart voor ons! Hij legde ook uit dat na de verharde weg we door konden gaan op t strand en dat er daar een nederlands restaurant was! We wilden gaan zegt Antoiné ik fiets wel met jullie mee (o dat rijmt ook nog)! Hij had toch verder niks te doen. Dus reden we ook nog door een leuk wijkje in t 'Dorpie' (om met Davor te spreken) en hij volop over van alles vertellen over t eiland vol trots geweldig! En hij ging maar mee na de verharde weg wilde hij nog mee maar wij zeiden dat we t wel vonden. Het regende heel even klein beetje! Wij over t strand en op gegeven moment wat fotos maken ook van elkaar bij de fietsen toen kreeg Ina de slappe lach en pieste bijna in haar broek ze stond heel moeilijk dus ik kreeg de slappe lach en zei maar roepen: hou op! Ik nog meer gieren nou ze moest de bosjes in ik met haar fototoestel en Gerda met haar eigen toestel snel fotos gemaakt! Liet ik haar zien en zei dat ik niet met de mijne fotos had gemaakt ze vroeg aan Gerda of zij ook geen fotos had gemaakt en ze zegt nee hoor en tikt me op de billen en wij wat grinneken! Afijn door fietsen en zagen we een loungebar aan t strand tijdje heerlijk gezeten en toen kwam er ff een bui daarna weer verder en werd t ook geweldig wat heuvels met grote gaten vol water (ook wel kuilen genoemd). En toen stuk lopen omdat t zand te hoog was en daar was t restaurant! Het restaurant was van een belgisch stel en de lodge van nederlands stel. We werden vriendelijk ontvangen t was prachtig strand en zee voor en achter enorme tuin! Lekker eten we hebben ook overheerlijke monkey balls gegeten (zelfgemaakte bitterballen) Erwin liet ons in de tuin kleine kikkers zien, slang die hij vond een luiaard geweldig weer! Hij zei ook dat hij wel taxi kon bestellen zodat we langer konden blijven doen dus! O ja en veel kolibries gezien! Dus konden we ff aan t strand zitten heel af en toe kwam de zon door maar warm was t de hele tijd. Je plakt en voelt je vies maar ach dan denk je: what the heck haha! Taxi kwam en geef bak erachter dus ik zeg: nu heeft hij geen kat in t bakkie maar 3 poezen! Weer lachen! Nu komt t Gerda zit voorin en we rijden al ff en vraagt ze aan de taxi man: may I open the window? Ik zie die vent haar raar aankijken en zij kijkt hem weer raar aan en ze drukt op t knopje en t raam gaat omhoog zegt ze: o hij was open! In een deuk liggen we! Maar ik krijg de slappe lach en kan bijna niet meer stoppen (nu ik t tik op de foon krijg ik weer de slappe lach, en dat tikken op foon gaat nu traag en kan geen witregels plaatsen) terug in t hotel douchen en in leuk restaurant aan t water gegeten, was heerlijk! Morgen kijk ik of ik over vandaag kan vertellen en fotos kan plaatsen! Vergeet verhaal hiervoor niet te lezen want heb ik vanavond geschreven :-) knuffies Puck

Eergisteravond

Tja dit verhaal is van eergisteravond inmiddels we gingen met zijn 3tjes eten maar Davor liet ons eerst nog een geweldige bar zien kom ik straks op terug!!! Wij bestellen alle 3 gegrilde vis Ina en Gerda een sausje erbij nou de saus werd vergeten en gegrild was gefrituurd, was de 1x dat ik minder gegeten heb! We liepen naar de bar, jaja nu ga ik t vertellen waarom hij zo mooi was! Er liepen een Amerikaans meisje en jongen achter ons aan ladder zat en die jongen begon te fluiten dus wij keken om zegt dat meisje: nee was niet voor jullie! Ik: goh wij dachten dat we mooi waren? Meisje begint te lachen en lopen met ons pratend de bar in. Die bar kwam je binnen op keistenen en werd daarna een houten bruggetje en daar was de bar dan had je nog wat bruggetjes en die liepen over de zee en dat eindigde met een steiger met daaraan een boot waar je op kon zitten in t midden kon je dan de zee induiken en leek op outdoor zwembad geweldig je zag de vissen en schildpadjes zwemmen. Goede muziek wel erg hard, Davor was er ook en toen wij naar huis gingen ging hij ook mee. Het begon te regenen. Eenmaal in bed had ik een 'pot'relatie... Het regende errug hard 's nachts! De ochtend vroeg op en bijna mijn 'pot' relatie kunnen dumpen, het ontbijt is op t terras maar t stortte eruit een tropische regenbui! Dus helaas boottocht ging niet door... O ja die 'pot' relatie was minder maar kon al dagen niet af dus flesje bij de supermarkt gekocht moest ik in 1x drinken maar heb halfje voor t eten en halfje na t eten gedaan lucht wel op! Het hoesten gaat bijna over laatste dag medicijnen! Vandaag en gister vertel ik morgen wel waren super dagen maar moet nu eten! Liefs weer Puck

Bocas del Toro (Panama)

Gister had ik een heel lang mooi verhaal geschreven maar helaas ging het mis met de foon!
Allemaal weer bedankt voor de berichtjes... En Thierry hou het netjes he, broertje! Joyce idd ik laat me er niet onder krijgen...

Gisteren hebben we fietsen gehuurd met de hele groep. Davor zou ons naar een mooi strand brengen. Zijn huis wees hij aan, zooooooooo zij wonen gaaf!
Afijn daar kreeg Rinie een lekke band dus de ANWB gebeld (hahaha de fietsboer)!
Jos kreeg een ander zadel want de zijne was te hard, toen konden we weer verder. Was een zeer mooi strand. Daar koffie gedronken en toen ging een ieder zijn of haar eigen weg. Ik ben met Ina en Gerda gaan fietsen. Je kon tot het eind en daar kon je dan apen zien. Maar na de eerste heuvel zijn we gestopt om foto´s te maken en toen wilden de dames terug en ik vond het ook prima. Zo gezegd zo gedaan. Komen we weer op het strandje aan en Davor zat daar ook nog. Wij daar lunchen en toen kwamen Jan & Marianne terug en die hadden dus apen gezien. En bleken het maar 2 heuvels te zijn wij dachten dat de hele weg zo zou zijn. Ja zegt Davor, zonde als jullie er niet heen gaan. Hij vroeg ook hoe het met me ging ik zei : ach kan altijd erger. Hij: Kijk dat vind ik nou zo mooi! Dat vonden Ina en ik ook. Gerde wilde liever de zee in. Dus Ina en ik op de fiets en hoppa...

In het dorp aangekomen over het strand gefietst en daar kwamen we bij de jungle. Wij fiets neergezet en erin gelopen. We zagen 4 Duitsers voor ons stoppen en toen zeiden we tegen elkaar die zien wat. Wij vragen maar wij kende het Duitse woord niet. Toen zagen we het een luiaard. Geweldig. Foto´s gemaakt met de verrekijker van de Duitsers nog gekeken. Toen wilden we die apen ook nog zien. Aan wat localen gevraagd en die wezen dat we nog 1 km verder moesten lopen. Toen vroeg ik het nog een keer aan een locale jongen en die zei: nee kom maar mee even terug en dan 15 m verder de jungle in daar zijn ze. Hij liep met ons mee en spotte daar de apen. Wij de Duitsers ook geroepen en die kamen ook. (speciaal voor Nielsje dus wederom aapjes in het wild gezien! Tja moet je toch met Tante Puck mee om ze te zien....

´S avonds gingen we met zijn 7 en in het dorp eten en de rest van de groep in een ander restaurant (laat daar nu een luiaard in het restaurant zitten)....heerlijk gegeten maar kreeg steeds hoestaanvallen. Tjezus.
Daarna naar de Tex Mex bar geweest en lekker op terras gezeten. Heerlijk weer geweldige mensen. En wat zo mooi is ze oordelen en veroordelen niet. Leven en laten leven.

Op bed kreeg ik vreselijke hoestaanvallen, jee dacht dat mijn binnenvoering naar buiten zou komen. Hing gewoon boven de wastafel....Daarna nog geslapen. We moesten onze koffer vervangen door een kleinere tas want vandaag zouden we met de boot naar Bocas del Toro gaan in Panama, geen koffers dus....

Eerst met de bus naar de grens van Panama. Daar kan het vreselijk tegen zitten want je kan daar gerust 3 uur moeten wachten. De Indianen hadden tot gisteren de grens gesloten en zouden we misschien niet hierheen kunnen. Gelukkig was dat niet het geval. Daar formulieren invullen en paspoort controle. Met de tassen over een geweldig mooie brug lopen (ahum brak als de neten)....en daar moesten we weer paspoortcontrole.
In 2 busjes richting boot. Er moesten nog mensen pinnen maar de pinautomaten werkten niet.
Bij de boot stond een jochie van 12 heel gesprek gehad, hij Spaans praten en ik Italiaans...we begrepen elkaar een heel eind. Was zo leuk. Medicijnen slaan best aan want mijn oren gaat al beter, voorhoofd ook wel, alleen keel en hoesten...en vooral als ik lach!!! Dan krijg ik een hoestaanval of als ik teveel praat, dus ben stilletjes.....kunnen jullie dat voorstellen?

Heerlijk was het op de boot en we waren er in ongeveer een half uurtje. Een mooi koloniaal hotel...lekker net zitten lunchen aan het water...maar duurde wel lang. Om 6 uur verzamelen en dan zien we wel waar we gaan eten.

Morgen gaan we met de boot naar een eiland, dolfijnen zien (hopelijk) snorkelen....dus ook helemaal leuk!!! Hier is het wel benauwder dus je zweet je een tierelier, lekker blijven drinken WATER DUS....vanwege de medicijnen!!!
Ik heb het gevoel dat ik al 2 weken op vakantie ben, zo relaxed is het. De mensen in de groep zijn ook erg lief moet ik zeggen. Soms hoor je ze mopperen maar ik blijf lachen....

O en ik werd net ook gelijk aan het werk gezet door Jos want hij had allemaal andere dingen in zijn telefoon zei hij en snapte niet meer hoe hij berichtje kon versturen of in het menu kon komen. Ik het gefixed en hij weer helemaal blij. Hij zei: ik vraag het de exper want jij hebt daar allemaal verstand van....Nou ook weer opgelost. Super....

Ga nu even proberen foto´s erop te zetten en dan lekker ff winkelen en op terras zitten....Hier is het 6 uur vroeger trouwens....

Liefs Puckske

xxx

Perla Negra

Vandaag vroeg wakker erge keelpijn! Op de vulkaan was een mooi zonnetje ff op balkon foto gemaakt! Lekker douchen en ontbijten toen riep Davor dat de vulkaan aan t roken was dus fotos gemaakt super mooi! Morgen kijken of ik in t dorp ze erop kan zetten en krijgen jullie ook Davor te zien! Haha! Zit nu op mijn balkon bij de zee op mijn foon te tikken in Perla Negra! Onderweg hierna toe gingen we koffie drinken en achter dat restaurant was een tuin met gigantische mooie bloemen en vruchten! Bananen ananas pepertjes bonen ik hoop morgen de fotos te kunnen laten zien! Aangekomen hier lunchen in t dorpje wowie écht Jamaicaans! Vergeten hoe die zijn toen ik met Sem in Jamaica was waren t ook zulke gave relaxte mensen heerlijk! Ook met Israëlische jongens gepraat gezellie heerlijk gegeten zooooo. Alleen ben ik ziek alles zit vast: keel neus oren hoofd! Vol watten en hoor slecht tja van tr...affijn naar apotheek uitgelegd hoe ik me voel dus kuur voor 5 dagen mee. Een geweldig mooi jurkje gekocht wow en zijn we over t strand teruggewandeld dik half uur heerlijk allemaal beach boys en mooie dames! Niet allemaal ook negerinne kontjes :-) nu ga ik ff douchen om vervolgens te gaan eten! Moest van Davor wel op mijn hoge hakken om negers gek te maken hahahaha nou lieverds kus knuffie en nieuwe nickname van Jan gekregen zie berichtjes! Was getekend: Puxie xxx