Puckse is ff weg...

Bocas del Toro (Panama)

Gister had ik een heel lang mooi verhaal geschreven maar helaas ging het mis met de foon!
Allemaal weer bedankt voor de berichtjes... En Thierry hou het netjes he, broertje! Joyce idd ik laat me er niet onder krijgen...

Gisteren hebben we fietsen gehuurd met de hele groep. Davor zou ons naar een mooi strand brengen. Zijn huis wees hij aan, zooooooooo zij wonen gaaf!
Afijn daar kreeg Rinie een lekke band dus de ANWB gebeld (hahaha de fietsboer)!
Jos kreeg een ander zadel want de zijne was te hard, toen konden we weer verder. Was een zeer mooi strand. Daar koffie gedronken en toen ging een ieder zijn of haar eigen weg. Ik ben met Ina en Gerda gaan fietsen. Je kon tot het eind en daar kon je dan apen zien. Maar na de eerste heuvel zijn we gestopt om foto´s te maken en toen wilden de dames terug en ik vond het ook prima. Zo gezegd zo gedaan. Komen we weer op het strandje aan en Davor zat daar ook nog. Wij daar lunchen en toen kwamen Jan & Marianne terug en die hadden dus apen gezien. En bleken het maar 2 heuvels te zijn wij dachten dat de hele weg zo zou zijn. Ja zegt Davor, zonde als jullie er niet heen gaan. Hij vroeg ook hoe het met me ging ik zei : ach kan altijd erger. Hij: Kijk dat vind ik nou zo mooi! Dat vonden Ina en ik ook. Gerde wilde liever de zee in. Dus Ina en ik op de fiets en hoppa...

In het dorp aangekomen over het strand gefietst en daar kwamen we bij de jungle. Wij fiets neergezet en erin gelopen. We zagen 4 Duitsers voor ons stoppen en toen zeiden we tegen elkaar die zien wat. Wij vragen maar wij kende het Duitse woord niet. Toen zagen we het een luiaard. Geweldig. Foto´s gemaakt met de verrekijker van de Duitsers nog gekeken. Toen wilden we die apen ook nog zien. Aan wat localen gevraagd en die wezen dat we nog 1 km verder moesten lopen. Toen vroeg ik het nog een keer aan een locale jongen en die zei: nee kom maar mee even terug en dan 15 m verder de jungle in daar zijn ze. Hij liep met ons mee en spotte daar de apen. Wij de Duitsers ook geroepen en die kamen ook. (speciaal voor Nielsje dus wederom aapjes in het wild gezien! Tja moet je toch met Tante Puck mee om ze te zien....

´S avonds gingen we met zijn 7 en in het dorp eten en de rest van de groep in een ander restaurant (laat daar nu een luiaard in het restaurant zitten)....heerlijk gegeten maar kreeg steeds hoestaanvallen. Tjezus.
Daarna naar de Tex Mex bar geweest en lekker op terras gezeten. Heerlijk weer geweldige mensen. En wat zo mooi is ze oordelen en veroordelen niet. Leven en laten leven.

Op bed kreeg ik vreselijke hoestaanvallen, jee dacht dat mijn binnenvoering naar buiten zou komen. Hing gewoon boven de wastafel....Daarna nog geslapen. We moesten onze koffer vervangen door een kleinere tas want vandaag zouden we met de boot naar Bocas del Toro gaan in Panama, geen koffers dus....

Eerst met de bus naar de grens van Panama. Daar kan het vreselijk tegen zitten want je kan daar gerust 3 uur moeten wachten. De Indianen hadden tot gisteren de grens gesloten en zouden we misschien niet hierheen kunnen. Gelukkig was dat niet het geval. Daar formulieren invullen en paspoort controle. Met de tassen over een geweldig mooie brug lopen (ahum brak als de neten)....en daar moesten we weer paspoortcontrole.
In 2 busjes richting boot. Er moesten nog mensen pinnen maar de pinautomaten werkten niet.
Bij de boot stond een jochie van 12 heel gesprek gehad, hij Spaans praten en ik Italiaans...we begrepen elkaar een heel eind. Was zo leuk. Medicijnen slaan best aan want mijn oren gaat al beter, voorhoofd ook wel, alleen keel en hoesten...en vooral als ik lach!!! Dan krijg ik een hoestaanval of als ik teveel praat, dus ben stilletjes.....kunnen jullie dat voorstellen?

Heerlijk was het op de boot en we waren er in ongeveer een half uurtje. Een mooi koloniaal hotel...lekker net zitten lunchen aan het water...maar duurde wel lang. Om 6 uur verzamelen en dan zien we wel waar we gaan eten.

Morgen gaan we met de boot naar een eiland, dolfijnen zien (hopelijk) snorkelen....dus ook helemaal leuk!!! Hier is het wel benauwder dus je zweet je een tierelier, lekker blijven drinken WATER DUS....vanwege de medicijnen!!!
Ik heb het gevoel dat ik al 2 weken op vakantie ben, zo relaxed is het. De mensen in de groep zijn ook erg lief moet ik zeggen. Soms hoor je ze mopperen maar ik blijf lachen....

O en ik werd net ook gelijk aan het werk gezet door Jos want hij had allemaal andere dingen in zijn telefoon zei hij en snapte niet meer hoe hij berichtje kon versturen of in het menu kon komen. Ik het gefixed en hij weer helemaal blij. Hij zei: ik vraag het de exper want jij hebt daar allemaal verstand van....Nou ook weer opgelost. Super....

Ga nu even proberen foto´s erop te zetten en dan lekker ff winkelen en op terras zitten....Hier is het 6 uur vroeger trouwens....

Liefs Puckske

xxx

Reacties

Reacties

francois

Puckske, klinkt goed hoor, pas wel op jezelf qua hoest etc. ben je nou nog de (smartphone) trainer/CS aan het uithangen op je vakantie ?
anyway, geniet ervan Puckske, we volgen je op de voet, knuf & goeiemorgen

Pa en Ma

Hoi Puck,Wat een prachtige reis is het heel indrukwekkend mooie foto's,Ben blij dat het al wat beter gaat met je maar kijk met snorkelen morgen.Nou Puck geniet ervan en tot morgen weer dan wachten we weer op nieuws.voor straks trusten.liefs van ons.
Pa en Ma.

sam

Leuke verhalen puck! Dikke knuffel! En de groetjes van mams. Xxx kusjes

Corine

Hoi Puck, wat een fantastische reis! Hoop dat je snel weer opgeknapt bent. Geniet er van!
Groetjes van Ruud ,Corine en Niels xxxx

Ria

Fijn om te lezen dat de antibioticakuur aan slaat. mooie foto's heb je er al op gezet zo te zien geniet jij er volop van, dikke knuffel van mij.
En maar hopen dat je weer gauw de oude Puck bent.

Ik blijf je volgen hele mooie verhalen, leuk om te lezen.

groetjes Ria

Puck

@Frans haha ja ze weten me te vinden volgende x zal ik maar een ander beroep zeggen goedemorgen! Xxx
@Pa en Maar komt goed weet niet of ik morgen tijd heb voor internet xxx
@Sam tis heerlijk mis t sporten enorm pffff zooo geen zin in haha groetjes maar je Mams terug dikke knuffel xxx
@Corine Ruud en Niels thanx hoop ook op te knappen xxx

Puck

@Ria dank je wel ben idd erg relaxed dikke knuf en werk ze morgen met maar die brakke GX ers hihi xxx

Thierry Lefevre

Hoi allerliefste Zus,

Super dat je het naar zin hebt en zoveel dingen ziet, geniet er maar lekker met volle teugen van hoor, en veel foto,s maken. Hier is het weer misserig, Moet je de Groeten van petronella doen, die wil ook mee naar Arnhem komen..haha zal wel een feest worden dan.

Het gaat ook weer wat beter met je lichamlijk dan....geestelijk is vrees ik niks meer aan te doen. Het is leuk om je berichtjes en verhaaltjes te lezen.

Groetjes en knuffie van je Broertje......

XXX

Francien

Blijf genieten. Ik kijk uit naar je verhalen. Knuffel ikke

Niels

Dankjewel voor die aap doei

Niels

Hoe is het daar vast leuk de volgenden verkantie wil ik ook mee ik heb de foto's gesien bij ons is het half 9 en bij julie is het gelovik half 3 doei liefs Niels

Puck

@Thierry haha lief broertje doe Petronella de groetjes en stappen komt wel! Xxx
@Cien doe ik dikke knuffel xxx
@Niels klopt die tijd en ga maar mee volgende x graag gedaan die aap xxx

christiane

hoi lieve puck.... whoooow wat een geweldige reis, wat maak je veel mee en wat zie je een hoop prachtige plekjes.
Let je wel goed op jezelf...? neem op tijd je rust he, niet te veel willen.
Ja die Davor lijkt echt wel op Marco.... zijn kapsel in ieder geval haha.
Meid ga met volle teugen genieten, zo te zien heb je ook wel leuke reisgenoten.... Have Fun !!!!
ik leef met je mee en ik denk aan je XXXX dikke knuffel van mij XXX Christiane

K@ren

Hey lieverd,
Hoorde van Joyce dat je, ook tijdens je vakantie, de PC niet links kunt laten liggen.. lol
Wat geweldig dat je ons op deze manier een beetje meeneemt op deze geweldige reis, bedankt!
Zo zie je maar waar al dat sporten goed voor is, conditioneel hou je het allemaal vol.
Mooie foto's met mooie onderwerpen... ;-)
Ik blijf je volgen en geniet ook!
Dikke knuffel, Karen XXX

Puck

@Karen leuk dat je me volgt knuffie trug xxx
@Allen kan geen verhaal erop zetten via e-reader dus hoop vanavond of morgen.... Hoest al minder Liefs Puckio

Puck

Hey Christiane klopt idd haha thanxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!