Puckse is ff weg...

Dag 6 Albanië

Vanmorgen om 7 uur op...en klaar voor onze excursie naar Albanië hoe gaaf is dat?

Bij de grens aangekomen duurde t even voor we verder konden. Mooi door de gebergte heen waar je vele bunkers zag. Tot 1992 mocht niemand Albanië in of uit! Bijzonder dat wij dit niet gepland hadden maar wel wilden. We hadden koffie pauze en er kwam een Macedonische jongen met mij praten, hij vroeg of ik Italiaans sprak, hij had 4 jaar in Rome gewoond heel grappig! Achosie hij was zo zenuwachtig zijn mond trilde... Wij moesten de bus weer in, aaaa
Flink eind rijden naar de hoofdstad Tirana, daar lunchen en de hoofdstraat door gelopen super indruk hoor! Dan door naar t stadje Drac aan de Adriatische zee. Daar dingen bezocht en op de 15e etage v t hoogste gebouw ijsje gegeten 3 bolletjes 0,60 cent ;)
En weer terug naar huis .... Hele reis door de bergen met afgrond waar Mona niet altijd vrolijk v werd ...
Laat in t hotel, snel douchen en naar t restaurant ... Ober was zo galant dat hij bij ons t servet op onze schoot legde ;)
Pfffff heerlijke pizza en weer ijs op en nu met volle maag t bed in.... Dat wordt morgen vroeg echt wel hardlopen pfffff...Voel me net dikkerdje dap hahahaha
Liefs Puck
Maar wat een gave ervaring ;)

Dag 4 & 5

Gister morgen 5,5 km hard gelopen... Was afzien eerste stuk heuvel op en erg warm rond half 8 ;) ... Daarna na t ontbijt naar t strandje en daar lag een kleine slang onder 1 vd strandstoelen. Volgens de strandboy die m terug bracht naar t riet zijn er ook grote dus....

Mona werd ook nog gestoken door een bij en wederom beachboy hielp haar en lag ze met ijszak tussen de benen whahaha ... Beter dan met n Macedonische zak ;)

In de avond naar Struga en weer aan t water bij Nikola gegeten mmmmmm... Truitje gekocht en mooie panty!

We kwamen de twee dames tegen en hebben in t hotel op t terras tot half 1 zitten kletsen! De E-reader die ze vergeten waren in de bus was terug! Ook op t strand kun je je tas laten liggen en daar blijven ze vanaf heerlijk gevoel...

Vanmorgen weer rond half 8 hard gelopen 6 km! Meer hou ik ff niet vol... Ontbijtje en met taxi naar Ohrid toe 21 km hier vandaan! In t dorp hele klim naar boven toe ontzettend mooi, klooster en kerk en de stadspoort gezien... Jeeee al die trappen ;)

Beneden aangekomen stadje in winkelen en pizza gegeten maar wat v hitte dus weer terug met de taxi... Luxe ;) hier ff naar t strand ook warm en op terras wat drinken ...

Mijn kuiten doen zeer en we zijn moe hahahaha olde wieven ff op bed liggen en straks in Struga eten en morgen geweldige excursie... Vertel nog niks!

Liefs v ons ;)

Dag 2 en dag 3

Gister verhaal getypt maar was het weg voordat ik op verzenden klikte grrrr...

In de avond waren we met taxi naar Struga gegaan om te eten. Ons was t restaurant Nikola aanbevolen aan de rivier... Lopen en zoeken maar we zagen m niet. Toen wilden we naar de overkant en zag ik Russische letters en zei: volgens mij is dit Nikola en jaaaa dat was zo! Aan t water was geen plaats dus in de tuin gezeten en heerlijke vis gehad! Daarna gewinkeld. En heel verbaasd maar hier keken de mannen wel maar niet lastig en vol respect! Ze zijn wel ieniemini haha.

Volgende dag aan t strand en daar vroeg de ober wel of we naar Ohrid kwamen wat drinken nee dus! Ik heb toen gesport en daarna zijn we aan t water Italiaans gaan eten mmmmmmm en ijsje na...

Vandaag om 7 uur ontbijt en met de bus naar Skopje dat is de hoofdstad 3 uur hier vandaan. Leuke reisleidster die grappig verteld ;)

Bij de rivier gaan wandelen super mooi en in Skopje naar t huis v moeder Teresa geweest. Daarna gaan winkelen. Skopje was in 1963 door een aardbeving verwoest en de klok v t oude station staat precies nog op de tijd vd aardbeving! Lekker op terras in de schaduw gezeten want was over de 40 graden en mega hot....

Heen en terug was ik kotsmisselijk in de bus maar mag de pret niet drukken ;)

Vanavons in t hotel gegeten wow zoooooo lekker! Mona heerlijke vis en ik tomaten met tonijn warm gegrilde groenten en ongezonde frietjes met mayo.... Mjammie ...

Aardige obers die wel tegen een grapje kunnen ;) Niet gesport maar is niet erg...

Gisteren ook heerlijke gesprekken gehad en erg gelachen. Vandaag met 2 dames aan tafel bij de lunch gelachen!

Geslaagde dagen! O ja ons hotel was in t nieuws vorige week dat er zoveel mensen ziek waren maar was beetje overdreven super schoon hier ;)

Liefs xxx

Dag 1 aankomst

Nou vroeg op...maar lieve Hans bracht ons weg dus kon lekker relaxen ;). Vlucht was 1.10 min. We konden gelijk de bus in en kregen daar te horen welk hotel! We hadden 4 sterren geboekt en kregen 5 sterren! Echt super luxe wauw en balkon uitkijkend op t meer...de Tourleider vertelde over de excursies wij hadden er 4 bij de reis in. Maar beiden hadden we zoiets 2 is genoeg en 1 kunnen we zelf wel organiseren... Dus as usual keken we elkaar aan en jaaaaaa dachten t zelfde en ook dezelfde excursie waarvan 1 niet op de site stond! Ga ze nog niet verklappen ;) toen omgekleed en ff bij de sauna en gym gekeken jaaaa gym YEAH! Daar vreselijk gelachen die jongen leek op die butler Vd adams family... Oooo tranen weer. Wij naar t strand en handdoeken halen neeeee moest ik helemaal terug want die krijg je bij de sauna....Ondertussen wel eten besteld, salade en koffie kosten voor 2 personen 5,85 euro en de ober vroeg: sex? OMG begint weer...pfffff zoooo geen zin in!

Overal wifi dus tik dit ff op t strand....morgen meer vanavond gaan we met de taxi stad in...

doei en liefs v ons xxx

Macedonië excursie reis

Nou daar ben ik weer eens ;) lang geleden...
Maar omdat het nu een excursie reis is in Macedonië en niet een all-inclusive vakantie zal ik kijken als ik internet heb om jullie te vertellen wat we allemaal meemaken en zien.
Het schijnt daar heel mooi te zijn, dus ben erg benieuwd.
Er zitten nu veel vluchtelingen hoor ik, maar we gaan het allemaal meemaken.
Wij hebben er iig heel veel zin in!

Foto's die zet ik achteraf op Facebook dus dit is alleen een verhaal momentje...

Wens jullie veel lees plezier en ons veel beleef plezier.

Liefs Puckske xxx

Thuis...

Snikkerde snik....ik ben thuis, net laatste fotos toegevoegd meer dan 200 kan hier niet op!!!
Wat een reis zeg.....eerst naar Houston, daar dubbel check met de douane en dan wachten op het vliegveld, beetje eten, beetje babbelen, beetje wachten, beetje lachen....haha....dat zei Davor altijd: beetje dit en beetje dat....

Afscheid was moeilijk ook voor Davor....

Toen de lange vlucht naar Amsterdam, kon niet echt slapen en heb 2 films gekeken, gekletst, gelezen....en ik dacht heel stoer, nou ik red het wel om gelijk te gaan sporten als ik thuis kom....NOT NOT NOT....ik wandel zo om mijn boodschappen te doen en ff met Mona bakkie te doen. Afscheid op schiphol met iedereen.....lastig.....mis ze nu al....de meiden en de Maastrichtenaren...
Lieve buuf Veronique heeft me opgehaald en netjes thuisgebracht....Pa en Ma gebeld, wat smsjes, Joyce gebeld en nu ga ik boodschappen doen en sluit ik mijn avontuur af...

Verwarming aan want wat is het hier kouououddddddddddd....brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....moet iemand zoeken om me warm te houden hahahahaha.....

Bedankt voor alle lieve berichten en gezelligheid hier op mijn bloggie....
Morgen weer sporten dus Sam je ziet me dan pas....

Liefs, knuffies en laterssssssssssss want ik ga nu.....

Was getekend, Puck Ras :-)))

xxxxxxxxx

A casa!!!

Goedemorgen allen, het is hier 4 uur in de nacht en we gaan zo vertrekken naar het vliegveld....heb al 3 dagen keelpijn overigens....maar komt goed....slecht geslapen iig....

Gisteravond met bijna allen gegeten hier tegenover in het hotel, een ontzettend leuk ding weer en lekker gegeten....en tuurlijk weer in een deuk gelegen. Gerda vroeg of Jos vroeger een bioscoopbroek had aan Annie en ze zegt: Nee een pyamabroek!!! Wij al lachen dus Gerda zegt; O zat daar een gat in de zakken dan....Annie: Nee bij Jos hadden ze Roosje de naaister altijd in huis, die was er altijd!!! Nou je kon me opvegen eerlijk!!! Ik heb iig genoeg lachrimpels....

Beetje bruin, omdat we maar 1 dag strand hadden en rest rondreis en soms bloedje heet dat schaduw fijner en beter was....

Ik zal er velen missen en zal weer 2 dagen verdrietig zijn als ik thuis ben....tis niet anders....maar ik kijk terug op een onvergetelijke vakantie....

Als ik thuis ben komt het laatste verhaal en fotos....

Love u all...

Liefs Pucky...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Laatste dag...

Gisteravond met zijn allen een drankje genomen en er werd gebbq maar wij met zijn 5en a la carte eten, super lekker mmmm! Genieten wederom we moeten een heel eind naar beneden sjouwen en Annie die zooo heerlijk kan vertellen! Wilde vertellen over de slechte knieen van Jos en dat hij bij de gynaecoloog was geweest ipv orthopeed dus wij in een deuk op die trap zegt Jos: ja als Annie naar de gynaecoloog gaat dan kijkt hij naar de knieen wow lachen! We konden de trap niet meer af van t lachen mijn buik, Ina met benen over elkaar! Gerda was naar wc en hoorde ons lachen ze zei ben zo blij dat ik bij t restaurant ben geweest ipv huisje anders had ik in mijn broek geplast...oooooooo ja Remco dat vroege lopen op t strand later wil je niet is t bloedje heet en hier ben je steeds vroeg wakker :) nu lekker ontbijten pannenkoekjes en dan gaan we naar San José voor onze laatste dag vannacht vertrekken we dus als ik thuis ben mijn laatste verhaal en wat fotos! PURA VIDA Liefs Puckske